Klímakompresszor

Talán ez a típus legfőbb hibája…a kompresszor.

Még a legelején mikor márka szervizben lekérdeztem az autóm előéletét meglepődve tapasztaltam,hogy már a 4. klíma kompresszorát fogyasztja és hogy 450e a csere illetve a mákom van akkor a kiterjesztett garancia miatt csak 250e…..én akkor már éreztem,hogy itt vmi más baj is lehet és ez nem lehet hosszútávú megoldás.

Beleálltunk a problémába…több hónap és nagyon sok pénz elköltése után már tisztábban láttunk….szóval az a helyzet,hogy a kompresszor nem szereti azt az olajat és uv festéket ami a rendszerében megtalálható .Kidolgoztunk egy technológiát amivel hosszú távra tudjuk orvosolni eme problémát.Az alábbiakban bővebben kitérek erre.

 

 Háromféle szint van klíma károsodásban:

1. A klíma még jó, vagy már rossz, de még csak kis részen sérült a tekercs szigetelése; ilyenkor testzárlatos, de nem menetzárlatos a motor. Egy alapos átmosás után egy lég- és páramentesen betöltött friss anyag olyan jól szigetel, hogy a klíma vígan elmegy még sokáig kis hibával is. Ilyenkor csak az átmosás + feltöltés költség van. Persze ha valaki állott olajat tölt bele, ami túl sokat volt a levegőn, már attól tönkremegy újra. Kényes, hisztis dög a nagyfeszültség miatt.

2. A klíma rossz, és a tekercs-szigetelés már annyira sérült, hogy menetzárlatos, és emiatt leégett pár menet. Csak az újra tekercseléssel javítható meg. Rossz esetben már az elektronika is zárlatos lett. Javítható ez is, értelemszerűen sokkal drágább, de kb. egy új klímája lesz az embernek. Az is kiderül ilyenkor, ha a mechanika van megkopva belül.

3. A klíma rossz, de az autót “erőltetik” további működésre, pl. otthoni hibakód törléssel. A klíma zárlatai kinyírják az invertert, aminek a javítása már igen komoly tétel, simán összemérhető egy megelőző jellegű korrekt klíma-újratekercseléssel.

Ha letiltott a klíma, akkor nem tudható biztosra, hogy az inverter nem égett-e ki. Tehát először klíma javítás, aztán ha az után a nagyfesz. engedélyeződik, rögtön kiderül, hogy az inverter jó-e.

4. Nem célszerű hibás kompresszorral használni az autót,mert túl azon,hogy lehűti az utasteret az elektromos rendszer hűtésében is nagy szerepet játszik és mivel az elég kényes hamar egy inverter javitás lehet belőle ami nem olcsó mulatság

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.