Tanácsok autóvásárlás előtt állóknak

Kezdeném azzal,hogy a típus egyre kedveltebb és folyamatosan nő a behozott példányok száma….ennek egyszerű a magyarázata:Az autó jó! :)….illetve még nem igazán van alternatívája a biztonság,menetteljesítmény,extrák és a kinézete miatt.

Sokan kérdezik,hogy a fenntartás mégis mennyibe kerül….erre azt tudom mondani,hogy semmivel sem többe mint egy német prémium márka fenntartása.

1.Előélet

Nagyon fontos az autó előélete!Mindig le kell kérni egy volvo márkaszervízben hogy mikor mit csináltak az autóval(ezek az autók már digitális szerviz könyvel rendelkeznek)főleg a km miatt fontos.Németországból nem javasolt a behozatala mert több ügyfelem(én is sajnos) km visszatekert autót sikerült vásároljon.Ezeket az autókat Hollandiában nagy kedvezménnyel lehetett megvásárolni….ami Németországba átkerült az már valószínű vmi ügyes török “iparos” keze munkáját dicséri(van olyan ügyfelem akinek hazafele a nulláson ugrott át a km óra 160-ról 360-ra).

2.A km

Nem feltétlenül kell félni a sok(220e-300e) km-es daraboktól.Ezidáig egyetlen komolyabb motorhibával találkoztunk ,de az is orvosolható volt és a hiba fent állt már vásárláskor is(az ára is ennek megfelelő volt).

Tapasztalataink szerint az elektromos és diesel motor futásteljesítménye kb 30-70%(a diesel javára)

Gyári diagnosztikával kiolvasható a megtett diesel km száma.

Saját autóm kb 320e km-el (német-török vásárlás) rendelkezik ,ebből 225e tett meg diesel módban….az autón nem látszik a használat nyoma és a motorrendszer is teljesen rendben van…jó a kompresszió,a turbók(ez biturbó ám 🙂 ) parádésak olajfolyásnak nyoma sincs.

3 Extrák

Rengeteg felszereltséget láttam már….a bőr ülés színétől a tetőkárpit színéig választható volt az extra lista.

Jellemzően ezeknek az autónak az árat a megtett km és az extra lista határozza meg.Én még az elején mikor felbukkant vettem az autót és boldog voltam ,hogy van benne bőr és navi :)…..azóta rájöttem,hogy a sajátom a legegyszerűbb felszereltségű,nekem mondjuk tökéletes így is,de sokan adaptív tempomat és oncall nélkül már nem választanak autót.

Szóval megéri inkább várni egy megfelelő felszereltségűre .

 

4. Állapot

Jellemzően ezidáig nem nagyon találkoztam nagyon “kotlák” példánnyal…..ha nincs hybrid rendszer hiba üzenet,az autó nem volt rommá törve,a motornak jó hangja van(generátor csapágy sem szól)akkor az autó mindenképp gondolkodásra érdemes .

De egy alapos átvizsgálás mindenképp javasolt.

5.Szervíz

A autó klimarendszere a kardinális…..azt mindenképp rendbe kell rakni(átmosás) és utána már nem lesz vele több gond

Váltóolaj csere …érdemes megcsináltatni ha hosszabb távon gondolkozik az autó megtartásában(90e kilóméterenként kéne elvileg)

kötelező szervíz:

30e olaj és szűrő csere

60e olaj és összesszűrő

90e generátor szíj és feszítő

180e vezérléscsere

 

a post folyamatosan frissülni fog 🙂

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.